معاوضه زمین
نوشته شده توسط : Hamed

 

معاوضه زمین

یکی از علاقه های بازار ایران معاوضه زمین است. افرادی که به هر شکلی زمینی را تحت مالکیت خود دارند تمایل به معاوضه زمین جهت بهینه کردن دارایی خود هستند. اما چطور میتوان زمین خود را معاوضه کرد؟ آیا امکان معاوضه زمین با دارایی ارزشمند تری هیت یا خیر؟ برای پاسخ به این سوالات باید ابتدا به بررسی ارزش زمین و همچنین کارایی ان پرداخت که در بخش بعد توضیحاتی در مورد آن خواهیم داد.

 

معاوضه زمین با کاربری مسکونی

کاربری مسکونی برای زمین به مفهوم ان می‌باشد که در زمین امکان دریافت مجوز برای احداث واحد مسکونی وجود دارد. زمین هایی که کاربری مسکونی دارند در بافت شهر یا روستا قرار دارند. ساخت ساختمان با کاربری مسکونی در این زمین ها بلامانع است. این زمینها دارای ارزش بالایی بوده و با توجه به موقعیت خود امکان معاوضه نیز دارند.

زمین هایی در محدوده شهری با کاربری مسکونی متقاضی بالایی برای معاوضه دارد. این تقاضا به دلیل سود آور بودن ساخت واحد مسکونی است. زمینها در موقعیت مناسب در شهر تهران حتی امکان معاوضه با خودرو را نیز دارند. و متقاضی این نوع از زمین ها شرکت های ساختمانی یا سازندگان ساختمان هستند.

معاوضه زمین با کاربری تجاری

زمین هایی با کاربری تجاری در صورتی که موقعیت ویژه داشته باشند دارای ارزش بسیار بالاتر از زمین با ماربری مسکونی هستند و در صورتی که موقعیت انها در مناطق دورافتاده تر باشد ارزش انها حتی کمتر از املاک مسکونی خواهد بود. از این جهت موقعیت این نوع از زمینها بسیار مهم است.

زمینهایی با کاربری تجاری نیز امکان معاوضه بالایی دارند، موقعیت مناسب این زمینها متقاضیان را افزایش و احتمال معاوضه را بالا خواهد برد.

معاوضه زمین با کاربری کشاورزی

کربری کشاورزی به مفهوم آن است که در زمین فقط میتوان فعالیت کشاورزی داشت و امکان ساخت و ساز در این زمین وجود ندارد. این نوع از زمین ها معمولا دور از شهرها و همچنین ارزش پایینتری دارند. از سوی دیگر امکان تبدیل این زمینها به پول نقد بسیار کم است.

تمایل برای خرید زمین کشاورزی پایین است و فقط در مواردی خاص که امکان سرمایه گذاری بلند مدت باشد این زمینها به فروش میرسند. این موضوع عدم تمایل سرماگذار را برای خرید این زمینها حاصل میکند.

معاوضه این زمینها معمولا امکان پذیر نیست ویا امکان معاوضه با زمین هایی مشابه را خواهند داشت.

خرید ملک

فروش ملک

تهاتر

معاوضه آپارتمان

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: